Kontakta oss
Kontakta oss / boka tid
Har din barnmorska skickat remiss kommer du få en kallelse i Kivra, Alltid öppet eller per brev. Vill du ändra din tid eller har du frågor går det bra att kontakta oss via telefon eller 1177.
Telefon: 076 613 11 01
Avbokning
Avbokning kan göras dygnet runt. Tänk på att avboka din tid senast 24 timmar innan bokat besök för att slippa avgift. Om du uteblir till ditt bokade besök utan giltigt skäl får du betala 400 kr enligt Region Stockholms regelverk. Utebliven sms-påminnelse är inte ett giltigt skäl för sen avbokning eller uteblivet besök. Är du mer än 10 minuter sen till ditt besök kommer vi inte hinna genomföra fullständig undersökning och kommer därför omboka din tid.
Öppettider
Måndag 7.30-20.00
Tisdag 7.30-18.00
Onsdag 7.30-18.00
Torsdag 7.30-18.00
Fredag 7.30-15.30
Avgifter
Avgifter och bokningsvillkor
Ditt besök är kostnadsfritt om du kommer på remiss och har rätt till vården, läs mer på 1177:
Vård i Sverige om du kommer från ett annat land
Är du asylsökande medtag giltigt LMA kort för kostnadsfri undersökning när du kommer på remiss.
Är du inte folkbokförd i Sverige men bosatt i annat EU land medtag giltigt EU kort för kostnadsfri undersökning när du kommer på remiss. Kommer du från Finland, Danmark, Norge eller Island krävs inget EU kort för undersökning när du kommer på remiss.
Om du är turist från ett land utanför EU eller ett konventionsland betalar du kostnaden för undersökningen se prislista under privata ultraljud.
Har du bokat din undersökning själv och saknar remiss betalar du hela kostnaden för undersökningen se prislista under privata ultraljud.
Om du uteblir till ditt bokade besök eller inte avbokar din tid senast 24 timmar innan utan giltigt skäl får du betala 400 kr enligt Region Stockholms regelverk. Utebliven sms-påminnelse är inte ett giltigt skäl för sen avbokning eller uteblivet besök.
Synpunkter på vården
Synpunkter på vården
Vi på Blicka Ultraljud vill att du ska ha en bra upplevelse och känna dig nöjd med den vård du fått hos oss. Vi vill gärna höra hur du upplevt ditt besök eftersom det hjälper oss att fortsatt utveckla verksamheten. Har du synpunkter eller klagomål är vi tacksamma om du hör av dig så snart som möjligt så att vi på bästa sätt kan reda ut vad som hänt och om möjligt ställa saker till rätta. Kontakta verksamhetschef Tina Ahlbom tina.ahlbom@blickaultraljud.se alt telefonnummer 076 613 11 01.
Patientnämnden och Inspektionen för vård och omsorg (IVO) kan man som patient vända sig till om man som patient fortsatt inte är nöjd trots kontakt med mottagningen / verksamhetschef.
Läs mer på 1177: Om du inte är nöjd med vården
Policy
Integritetspolicy
Din integritet är viktig för oss. När du kommer till Blicka Ultraljudsmottagning hanterar vi dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR) och Patientdatalagen. Vi använder personliga inloggningar, loggkontroller, brandväggar och säkerhetskopiering för att skydda dina uppgifter. Alla medarbetare utbildas regelbundet i informationssäkerhet och sekretess.
Vi för journal enligt gällande lagar för att ge en god och säker vård.
Medicinsk bilddokumentation från undersökningen sker i enlighet med SFOGs rekommendationer och sparas i två år.
Endast behörig vårdpersonal har tillgång till dina uppgifter.
All personal omfattas av sekretess och tystnadsplikt.
Du har rätt att ta del av din journal och begära loggutdrag över vem som haft åtkomst till dina uppgifter.
Vi arbetar systematiskt med informationssäkerhet för att skydda din integritet och förhindra obehörig åtkomst. Har du frågor kring hur vi hanterar personuppgifter är du välkommen att kontakta vår verksamhetschef. Vårt mål är att du som patient alltid ska kunna känna dig trygg med att dina personuppgifter behandlas på ett lagligt, korrekt och säkert sätt.
Miljöpolicy
Blicka Ultraljudsmottagning tar ansvar för vår gemensamma miljö och arbetar aktivt för att minska vår påverkan. Vi utgår från Region Stockholms miljöpolitiska program och har som mål att bidra till en hållbar hälso- och sjukvård.